Skoda Kodiaq SUV Forum banner
21 - 40 of 49 Posts
Philippe72 said:
Zaparkuj swój samochód przed swoim dealerem z dużą kartką: "niesprawny, dealer nie może naprawić" :)

Znajdą rozwiązanie
Twierdzą, że to naprawili, ale wciąż nie odzyskałem samochodu, ponieważ inne części są niedostępne. Tylko 6 tygodni na drobne naprawy blacharskie.

Zmienili jednostkę sterującą, wymienili zarówno radar, jak i system kamer. Dali mi wyjaśnienie dotyczące światła wpadającego do kamery pod złymi kątami, ale nie potrafili wyjaśnić, jak to wpłynęło na wykrywanie martwego pola. Nie sądzę, żeby wiedzieli, jak to naprawili.
 
Discussion starter · #22 ·
Mała aktualizacja: nasz działa bez zarzutu prawie w 100% przez kilka miesięcy - nie jestem pewien, czy to dlatego, że w Australii jest teraz zima, czy z jakiego innego powodu, ale od dłuższego czasu nie ma problemów. Potem któregoś dnia losowo znowu je wyłączył, więc jest dość kapryśny. Problem polega na tym, że jeśli nie może konsekwentnie się psuć, znalezienie naprawy będzie jeszcze trudniejsze...
 
Cześć wszystkim, mam Kodiaq Edition, który ma mniej niż tydzień. Kiedy sprawdziłem ustawienia po otrzymaniu go, BSD i RTA były wyłączone w ustawieniach Infotainment. Mogę je zaznaczyć, aby je włączyć i pozostają zaznaczone podczas jazdy samochodem, ale następnym razem, gdy wsiadam, oba są ponownie odznaczone. (Samochód był nieskazitelny po dostarczeniu i nadal jest dość czysty, więc nie jest to problem związany z brudem)

Patrząc na powyższe posty, wydaje się to podobnym problemem, więc czy ktoś miał to odpowiednio rozwiązane?
 
Bawiłem się dzisiaj ustawieniami wspomagania kierowcy i wydaje się, że jeśli RTA jest włączone, a samochód jest wrzucany na wsteczny, na zestawie wskaźników pojawia się komunikat, że BSD i RTA są niedostępne, a obie opcje są następnie odznaczone.

Jeśli po prostu włączę BSD i wrzucę wsteczny, ustawienie pozostaje niezmienione i pozostaje aktywne.

Wygląda więc na to, że to RTA powoduje wyłączenie obu systemów, więc czy ktoś inny z tym problemem miał rozwiązanie? Dzięki
 
ballyd said:
Dziś bawiłem się ustawieniami wspomagania kierowcy i wydaje się, że jeśli RTA jest włączone, a samochód zostanie wrzucony na wsteczny, na zestawie wskaźników pojawia się komunikat, że BSD i RTA są niedostępne, a obie opcje są następnie odznaczone.

Jeśli włączę tylko BSD i wrzucę wsteczny, ustawienie pozostaje niezmienione i aktywne.

Wygląda więc na to, że to RTA powoduje wyłączenie obu systemów, więc czy ktoś inny z tym problemem znalazł rozwiązanie? Dzięki
Czy masz zamontowany hak holowniczy?
 
Kenny R said:
ballyd said:
Dziś bawiłem się ustawieniami wspomagania kierowcy i okazuje się, że jeśli RTA jest włączone, a samochód jest wrzucany na wsteczny, na zestawie wskaźników pojawia się komunikat, że BSD i RTA są niedostępne, a obie opcje są następnie odznaczone.

Jeśli po prostu włączę BSD i wrzucę wsteczny, ustawienie pozostaje niezmienione i pozostaje aktywne.

Wygląda więc na to, że to RTA powoduje wyłączenie obu systemów, więc czy ktoś inny z tym problemem miał rozwiązanie? Dzięki
Czy masz zamontowany hak holowniczy?
Nie, tylko standardowa edycja bez dodatków.
 
Discussion starter · #27 ·
Mała aktualizacja - nasz działa dobrze i stabilnie od około 3 miesięcy. Ma długie okresy nieprawidłowego działania, po których następują długie okresy prawidłowego działania. Początkowo myślałem, że może to być pogoda (zimno vs. gorąco), ale teraz już nie jestem tego taki pewien. Poczekam, aż znowu się zepsuje i od razu je oddam, jeśli/kiedy to nastąpi.
 
Nasz problem został naprawiony pełną kalibracją radaru/kamery, która obejmuje również ustawienie zbieżności kół. Odkąd to zrobili, nie mieliśmy żadnych problemów, poza sporadyczną aktywacją/ostrzeżeniem systemu Front Assist, co jest o tyle ironiczne, że zawsze w tym samym zakręcie, więc musi to mieć związek z układem drogi.

To, czy zrobią to w ramach gwarancji, jak powinni, to inna kwestia, ponieważ jak zawsze potrzeba było trochę otwartego i bezpośredniego dialogu z dealerem, aby przekonać ich, że tego nie zepsułem.
 
Szybka aktualizacja....

Samochód był dzisiaj u dealera, żeby przyjrzeli się problemowi. Technik sprawdził samochód, ale nie znalazł żadnych kodów błędów ani nic w biuletynach technicznych. Już wcześniej pokazałem im problem, więc byli w stanie go odtworzyć OK, ale nie generował żadnych kodów błędów.

Więc technik podłączył samochód do komputera, aby spróbować przechwycić kod błędu, gdy ostrzeżenie pojawi się na desce rozdzielczej, na wypadek gdyby nie był zapisywany, ale potem system zaczął się zachowywać, ostrzeżenie już się nie pojawia, a BSD i RTA pozostają włączone. Wygląda więc na jakiś błąd oprogramowania!

Mam nadzieję, że teraz będzie się zachowywać ;)
 
Discussion starter · #30 ·
Zdecydowanie błąd oprogramowania IMO! Fakt, że można natychmiast włączyć systemy z powrotem, oznacza, że czujniki są w porządku. Inżynier oprogramowania we mnie myśli, że to tak zwany "warunek wyścigu", w którym system próbuje użyć wejścia, zanim poczeka na jego prawidłowe ustabilizowanie się, więc czasami działa, a czasami nie.

Dzień, w którym zabierałem naszego Kodiaqa na pierwszy przegląd, znowu zaczął się psuć i udało mi się to zademonstrować przedstawicielowi serwisu. Spróbowała to nagrać dwa razy, ale za każdym razem się nie udało, więc to nieśmiały błąd lol!

Ich podejrzenie było takie, że wcześniejsza poprawka wykonana w ramach Kampanii 97CN (asystent jazdy w korku nie uruchamia się) nie została wykonana do końca poprawnie przez inny serwis Skody i może odgrywać rolę - mimo że ten błąd wystąpił przed i po tej poprawce. Zatem zrobili to ponownie i od około tygodnia znowu jest dobrze.

Dam mu 6 miesięcy lub do czasu, aż zacznie się źle zachowywać (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej) i ponownie tutaj zgłoszę.
 
Czujniki martwego pola są zaznaczone w polu jako włączone, ale w ogóle nie działają i nie ma żadnego ostrzeżenia, że nie działają. Miałem również niedostępne automatyczne hamowanie i niedostępne czujniki przednie, co zdarzyło się dopiero w tym tygodniu. Skoda twierdzi, że to z powodu haka holowniczego, który został zamontowany. (Został on zamontowany 31 maja 18 r. (w zeszłym roku) i problem pojawił się dopiero w tym tygodniu... samochód nie ma jeszcze roku, Skoda pobrała również opłatę za zbadanie tego... 😡 kiedy samochód trafił do Skody, nie znaleziono żadnych usterek i żadnych błędów w historii logów. Na szczęście zrobiłem zdjęcia ekranu. Wiemy, że to nie hak holowniczy, ale jutro zostanie on odizolowany, żeby móc udowodnić, że to nie to... z błędami, które przeczytałem, jestem rozczarowany Skodą, że wydaje się to być powszechną usterką... czy ktoś ma jakieś pomysły...
 
Nicola said:
Czujniki martwego pola są zaznaczone w polu „włączone”, ale w ogóle nie działają i nie ma ostrzeżenia, że nie działają. Miałem również niedostępne automatyczne hamowanie i niedostępne czujniki przednie, co zdarzyło się dopiero w tym tygodniu. Skoda twierdzi, że to z powodu haka holowniczego, który został zamontowany. (Został zamontowany 31 maja 18 r. (w zeszłym roku) i problem pojawił się dopiero w tym tygodniu... samochód nie ma jeszcze roku, Skoda również obciążyła mnie kosztami sprawdzenia tego... 😡 kiedy samochód wjechał, Skoda nie znalazła żadnych usterek i żadnych usterek w historii logów. Na szczęście zrobiłem zdjęcia ekranu. Wiemy, że to nie hak holowniczy, ale jutro zostanie odizolowany, żeby móc udowodnić, że to nie to... z błędami, które przeczytałem, jestem rozczarowany Skodą, że wydaje się to być częstą usterką... czy ktoś ma jakieś pomysły..
Czy kontaktujesz się tylko z dealerem, czy uwzględniłeś również biuro wykonawcze Skoda UK?

Biuro wykonawcze to dobry pomysł, ponieważ wydają się być w stanie przekonać dealerów. Stanowisko byłoby takie, że nie znaleźli żadnych problemów z hakiem holowniczym, więc to nie jego wina..

Moi problemy z LA i BSD zniknęły po ponownej kalibracji ekranu.
 
Discussion starter · #33 ·
Nicola said:
Moi czujniki martwego pola są zaznaczone w polu "włączone", ale w ogóle nie działają i nie ma żadnego ostrzeżenia, że nie działają. Miałem również niedostępne automatyczne hamowanie i niedostępne czujniki przednie, co zdarzyło się dopiero w tym tygodniu. Skoda twierdzi, że to z powodu haka holowniczego, który został zamontowany. (Został on zamontowany 31 maja 18 r. (w zeszłym roku) i problem pojawił się dopiero w tym tygodniu... samochód nie ma jeszcze roku, Skoda również obciążyła mnie opłatą za zbadanie tego.. 😡 kiedy samochód trafił do serwisu, Skoda nie znalazła żadnych usterek i żadnych błędów w historii logów. Na szczęście zrobiłem zdjęcia ekranu. Wiemy, że to nie hak holowniczy, ale jutro zostanie on odizolowany, żeby móc udowodnić, że to nie to... z błędami, które przeczytałem, jestem rozczarowany Skodą, że wydaje się to być częstą usterką... czy ktoś ma jakieś pomysły..
Wygląda na to, że u ciebie to inny problem, jeśli nadal są zaznaczone, ale nie działają.
 
Discussion starter · #34 ·
Więc aktualizacja...

Po pierwsze, jestem teraz bardziej niż kiedykolwiek pewien, że to błąd oprogramowania (a nie wadliwe czujniki).

Po drugie, mam dobry pomysł, co wyzwala ten błąd: holowanie! A dokładniej, niedawne holowanie - w tygodniu przed rozpoczęciem problemów.

Zauważyłem, że jeśli holujesz i włączysz asystenta parkowania za pomocą przycisku (a nie tylko wchodząc w bieg wsteczny), systemy RTA/BSM również się wyłączają; ale do tej pory nie brałem pod uwagę, że może to być również wyzwalaczem długoterminowego problemu. U nas dzieje się tak, że początkowo nie ma problemu, a potem nagle pewnego dnia problemy zaczynają się ponownie, około tydzień później, i te systemy wspomagania wyłączają się za każdym razem, gdy samochód wjeżdża na wstecznym po tym.

Przydarzyło nam się to już dwa razy w tym roku, a teraz, kiedy o tym myślę, wszystkie poprzednie incydenty miały miejsce prawdopodobnie w czasie, gdy pożyczyliśmy przyczepę.

Czy jest ktoś jeszcze z tym problemem, kto mógł holować tuż przed jego wystąpieniem?
 
FiXXXeR said:
Zatem aktualizacja...

Po pierwsze, jestem teraz bardziej niż kiedykolwiek pewien, że to błąd oprogramowania (a nie wadliwe czujniki).

Po drugie, mam dobre pojęcie, co wyzwala ten błąd: holowanie! A dokładniej, niedawne holowanie - w tygodniu przed rozpoczęciem problemów.

Zauważyłem, że jeśli holujesz i włączysz asystenta parkowania za pomocą przycisku (a nie tylko włączając wsteczny), systemy RTA/BSM również się wyłączają; ale do tej pory nie brałem pod uwagę, że może to być również przyczyną długoterminowego problemu. U nas dzieje się tak, że początkowo nie ma problemu, a potem nagle pewnego dnia problemy zaczynają się znowu, około tydzień później, i te systemy wspomagające wyłączają się za każdym razem, gdy samochód włącza wsteczny po tym.

Przydarzyło nam się to już dwa razy w tym roku i teraz, kiedy o tym myślę, wszystkie poprzednie incydenty miały miejsce prawdopodobnie w czasie, gdy pożyczyliśmy przyczepę.

Czy jest ktoś jeszcze z tym problemem, kto mógł holować tuż przed jego wystąpieniem?
Mój problem z systemem nie miał nic wspólnego z holowaniem, ponieważ nie mamy nawet haka holowniczego. Prawdopodobnie to nie pomaga. Przepraszam.
 
To samo dzieje się u mnie w MY19 Kodiaq L&K (wyprodukowanym w styczniu 2019). Właśnie przeczytałem na innych forach, że może to być związane z krótkim spadkiem napięcia na akumulatorze w momencie włączania Park Pilota i mogło zostać naprawione przez wymianę akumulatora i/lub aktualizację oprogramowania.

Czy komuś udało się to naprawić od lutego i jaka była przyczyna?
 
Właśnie odebrałem dziś mojego Kodiaqa naprawionego przez dealera. Nie chcieli mi powiedzieć nic więcej poza tym, że przeprowadzono aktualizację oprogramowania.

Ponieważ mam VCDS, mogę zauważyć tylko następujące zmiany, a wszystkie ECU wciąż mają tę samą wersję oprogramowania co wcześniej:

- moduł 4B Multifunc. (J745) - 3Q0-907-338-C - miał następującą adaptację (choć nie sądzę, żeby to było powiązane):
IDE01996-SFT00117-Lista instalacji: określone instalacje-Telematyczna Jednostka Komunikacyjna,Nie,1
na
IDE01996-SFT00117-Lista instalacji: określone instalacje-Telematyczna Jednostka Komunikacyjna,Tak,1

- 69 Przyczepa (J345) - 5Q0-907-383-N - miała następujące zmiany w blokach pomiarowych:
IDE05594-MAS04338,Zarządzanie silnikiem haka holowniczego-Czujnik Halla,0,
na
IDE05594-MAS04338,Zarządzanie silnikiem haka holowniczego-Czujnik Halla,7,

MAS04606-IDE03615,Zestaw parametrów-Wersja,Wariant F,
na
MAS04606-IDE03615,Zestaw parametrów-Wersja,Wersja L,

MAS04606-MAS01159,Zestaw parametrów-Numer wersji,2,
na
MAS04606-MAS01159,Zestaw parametrów-Numer wersji,1,

Widzę, że zakodowali również 69 Przyczepę (J345) jako kod warsztatowy dla modułu, ponieważ kod modułu się zmienił, ale według VCDS wciąż wydaje się mieć to samo SW i kodowanie co wcześniej.
 
Cześć Ludzie,

Kupiłem właśnie 18 Kodiaq Edition i zauważyłem ten problem. Jak tylko uruchomię silnik i wrzucę bieg wsteczny, monitor martwego pola i alarm o ruchu poprzecznym wyłączają się z komunikatem o błędzie Rear Traffic Alert/ Blind Spot Monitor obecnie niedostępny.

Jaki jest okres gwarancji na samochód, czy prawdopodobnie zostanie to naprawione w ramach gwarancji?
 
kpjuk said:
Cześć,

Kupiłem właśnie 18 Kodiaq Edition i zauważyłem ten problem. Jak tylko uruchomię silnik i wrzucę bieg wsteczny, monitor martwego pola i alarm o ruchu poprzecznym z tyłu wyłączają się z komunikatem o błędzie Rear Traffic Alert/ Blind Spot Monitor obecnie niedostępny.

Jaki jest okres gwarancji na samochód, czy prawdopodobnie zostanie to naprawione w ramach gwarancji?
Ten dokument informuje o warunkach dla Skoda UK:

https://az749841.vo.msecnd.net/sitesengb/alv1/681e0567-9e39-4078-88de-df61013683c7/SKODA_Warranty_Terms_November_2018.59c8de521ff537083074db669bd4a47d.pdf
 
Jeśli chodzi o gwarancję, ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu odkryłem, że niektóre samochody wymagałyby ulepszenia chłodzenia, jeśli hak holowniczy został zamontowany po zakupie, nie wspominając o problemach z elektryką, których doświadczają niektórzy ludzie. Mniej więcej zdecydowałem, że fabrycznie zamontowany hak holowniczy jest niezbędny w każdym samochodzie, Skodzie i innych, i kazałem go zamontować fabrycznie. Moim zdaniem hak holowniczy jest tak prawdopodobny do użycia w okresie eksploatacji samochodu, że powinien być obowiązkowy we wszystkich samochodach, aby mieć pewność, że jest bezpieczny, każda pozostała gwarancja na używany pojazd jest ważna i że osoby kupujące używane samochody dokładnie wiedzą, co mają.

Uważam również, że każdy nowy samochód powinien być dostarczany z pełnowymiarowym kołem zapasowym identycznym z tymi w pojeździe oraz odpowiednim miejscem do jego prawidłowego przechowywania. W związku z tym nie kupię teraz żadnego pojazdu bez fabrycznego haka holowniczego i tego, co uważam za odpowiednie koło zapasowe. Możesz zachować swoje fantazyjne czujniki, dopóki podstawowy samochód nie zostanie w moich oczach odpowiednio skonfigurowany.

Obecnie mam samochód zastępczy innej marki i chociaż system start/stop jest znacznie lepszy niż oferta Skody, jest on usiany czujnikami, które cały czas się włączają i w ogóle nie ma koła zapasowego. Nienawidzę tego i nie mogę się doczekać, aż odzyskam Kodiaqa, kiedy wznowię wyłączanie start/stop.
 
21 - 40 of 49 Posts