Skoda Kodiaq SUV Forum banner

Wyłączenie ostrzeżenia o ruchu poprzecznym i monitorowania martwego pola

48K views 48 replies 15 participants last post by  BigSilv  
#1 ·
Trochę dziwne, zastanawiałem się, czy ktoś jeszcze zauważył takie zachowanie:

Zawsze, gdy przełączam z Parkowania z moją skrzynią biegów DSG bezpośrednio na Wsteczny, otrzymuję ostrzeżenie, że powyższe dwa systemy są niedostępne i zostają wyłączone. Mogę je ponownie włączyć i BSM wydaje się działać ok (nie wiem jak przetestować RTA).

Ale jeśli przełączę z Parkowania na Jazdę i następnie na Wsteczny, wszystko jest w porządku i nie ma żadnych ostrzeżeń ani wyłączania moich systemów wspomagania kierowcy.

Czy ktoś ma pomysł, dlaczego tak może być? Chodzi mi o to, że jeśli to byłaby usterka czujnika, to działo by się tak za każdym razem i BSM nigdy by nie działało.
 
#2 ·
To nie do końca ten sam problem, ale wydaje się, że moje systemy połączone z tylnym radarem również szwankują. Kiedy wchodzę do systemów wspomagania kierowcy, asystent boczny jest wyłączony i otrzymuję komunikat o błędzie, gdy próbuję je włączyć, który po prostu mówi, że są niedostępne.

Kiedy przechodzę dalej do systemów jazdy, widzę, że monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu są włączone, ale jeśli spróbuję je wyłączyć, również mówią, że funkcja jest niedostępna.

Miałem to krótko w salonie, kiedy wyjechałem na święta i powiedzieli, że diagnostyka pokazuje mnóstwo usterek w obu przypadkach, więc zakładam, że w tym momencie moje czujniki radarowe są uszkodzone. Co robi na mnie raczej małe wrażenie w samochodzie, który miał 4 dni, kiedy się zaczął. Więc zarezerwowałem ponowną wizytę u mojego dealera, aby to naprawić.

Może warto zabrać swój i kazać im go podłączyć, żeby zobaczyć, jakie ewentualne usterki wykaże, zajęło im to tylko około 5 minut, żeby zobaczyć je wszystkie u mnie.
 
#3 ·
Ravorangel said:
Co mnie raczej nie robi wrażenia w samochodzie, który miał 4 dni, kiedy się zaczął. Więc zarezerwowałem go ponownie u mojego dealera, aby to naprawić.

Może warto zabrać swój i kazać im go podłączyć, żeby zobaczyć, jakie błędy wypluwa, zajęło im to tylko około 5 minut, żeby zobaczyć je wszystkie u mnie.
Mój robi to od samego początku.

Ten problem jest powszechny, ale sporadyczny i irytująco zniknął na kilka dni, podczas gdy i po tym, jak podłączyli go, aby włączyć dla mnie Traffic Jam Assist.

Dziś dla ubezpieczenia było to bardziej losowe niż to, co opisałem powyżej i nie miało znaczenia, czy najpierw przeszedłem z Drive lub Park do tyłu.

Nie udało mi się jeszcze włączyć Trailer Assist, co jest naprawdę irytujące.
 
#4 ·
Czy to ma związek z pogodą/brudem na samochodzie? Miałem podobne sytuacje, które same się rozwiązywały po myjni samochodowej!! Być może trzeba będzie ponownie zaznaczyć niektóre pola w odpowiednich menu, ale na szczęście jak dotąd nic nie było długotrwałe.
 
#5 ·
Te same problemy plus niedostępność asystenta pasa ruchu (dezaktywowany), mimo że wszystko jest włączone. Lokalny dealer Skody (Dumfries) okazał się monumentalnie bezużyteczny i umył ręce, ponieważ nie posiada odpowiedniego sprzętu do ponownej kalibracji samochodu.

Nie polecam mojego dealera, wsparcia posprzedażowego Skody (dealer, relacje z klientami i biuro wykonawcze) i nigdy więcej nie kupię Skody, ponieważ wyraźnie nie dbają o lojalnych klientów.
 
#7 ·
OlivierW11 said:
Ja również... Podobnie jak Jon, mój Kodiaq Edition cierpi z powodu dezaktywacji monitorowania martwego pola i asystenta tyłu. Dealer (Trans City, East London) jak dotąd nie był w stanie tego naprawić.

Nie jestem pod wrażeniem...
Wyłącza się tylko wtedy, gdy jest włączony bieg wsteczny, więc problemem wydaje się być aktywacja tylnych czujników, pojawiło się również nowe ostrzeżenie informujące "ostrzeżenie o ruchu poprzecznym / monitor martwego pola obecnie niedostępny". Umyję samochód w ten weekend (chociaż nie jest brudny / pokryty błotem) i jeśli to usunie usterki, jak twierdzili inni w innych postach (uszkodzenie czujników z powodu filmu drogowego), wtedy omówię to z Skodą. Jeśli umiarkowana ilość brudu powoduje awarię czujników w SUV-ie 4x4, to nie nadaje się on do użytku i Skoda powinna rozwiązać moją umowę, wiem, że tego nie zrobią, ale byłbym szczęśliwy, gdyby to zrobili; im szybciej się rozstaniemy, tym lepiej.
 
#8 ·
Mój jest w poniedziałek, żeby mogli na to spojrzeć. Mój dealer powiedział, że chcą samochód na 4 dni, na wypadek gdyby musieli zdemontować tylny zderzak, aby dostać się do czujników radarowych.

Zgodnie z instrukcją, przynajmniej powinien być inny komunikat o błędzie, jeśli czujnik jest pokryty brudem itp. niż tylko "Funkcja niedostępna".

Mam nadzieję, że będę miał więcej radości z moim salonem.
 
#9 ·
Ravorangel said:
Mój jest w poniedziałek, żeby mogli rzucić okiem. Mój dealer powiedział, że chcą samochód na 4 dni, na wypadek gdyby musieli zdemontować tylny zderzak, aby dostać się do czujników radarowych.

Zgodnie z instrukcją, przynajmniej powinien być inny komunikat o błędzie, jeśli czujnik jest zakryty brudem itp. niż tylko "Funkcja niedostępna"

Mam nadzieję, że będę miał więcej radości z moim salonem
Proszę daj mi znać jak ci idzie.
 
#10 ·
Rozmawiałem dzisiaj z moim dealerem i najwyraźniej jest to jednostka sterująca, która uległa awarii, co jest łatwą naprawą. Jeśli dobrze pamiętam, ktoś inny miał ten sam problem i ta sama część uległa awarii.

Zatem dobra wiadomość dla mnie jest taka, że to łatwa naprawa, jednak niezbyt dobra wiadomość jest taka, że jest to podobno powszechny problem, o którym SKODA wie, tzn. wiedzą, że te części ulegają awarii.

Jednak z tego powodu jest na nie duże zapotrzebowanie i są teraz w niedoborze, więc teraz czekam na część, która jest w zamówieniu oczekującym.
 
#11 ·
Ravorangel said:
Rozmawiałem dzisiaj z moim dealerem i najwyraźniej jest to jednostka sterująca, która uległa awarii, co jest łatwą naprawą. Jeśli dobrze pamiętam, ktoś inny miał ten sam problem i ta sama część uległa awarii.

Zatem dobra wiadomość dla mnie jest taka, że to łatwa naprawa, jednak niezbyt dobra wiadomość jest taka, że jest to podobno powszechny problem, o którym SKODA wie, tj. wiedzą, że te części ulegają awarii.

Jednak z tego powodu jest na nie duże zapotrzebowanie i są one teraz w niedoborze, więc teraz czekam na część, która jest na zamówienie.
Dobrze wiedzieć, że mogą to naprawić, gdy będzie włączony asystent pasa ruchu w moim samochodzie.

Rozmawiałem z jednym dealerem (nie tym, od którego kupiłem - zgłosiłem ich do Skody) i istnieje zaległa aktualizacja konserwacyjna w wymaganych systemach awaryjnych, wierzę, że rozwiązuje to problemy z przyciskiem SOS.
 
#12 ·
Jon Edwards said:
Ravorangel said:
Rozmawiałem dzisiaj z moim dealerem i najwyraźniej jest to jednostka sterująca, która uległa awarii, co jest łatwą naprawą. Jeśli dobrze pamiętam, ktoś inny miał ten sam problem i ta sama część uległa awarii.

Dobrą wiadomością dla mnie jest więc to, że jest to łatwa naprawa, jednak niezbyt dobrą wiadomością jest to, że jest to podobno powszechny problem, o którym SKODA wie, tj. wiedzą, że te części ulegają awarii.

Jednak z tego powodu jest na nie duże zapotrzebowanie i są one teraz w niedoborze, więc czekam teraz na część, która jest w zamówieniu
Dobrze wiedzieć, że mogą to naprawić, gdy również w moim przypadku zawiedzie asystent pasa ruchu.

Rozmawiałem z jednym dealerem (nie tym, od którego kupiłem - zgłosiłem ich do Skody) i istnieje zaległa aktualizacja konserwacji wymagana dla systemów awaryjnych, wierzę, że rozwiązuje to problemy z przyciskiem SOS.
Tak, to wiązka przewodów w kolumnie kierownicy, która wymaga wymiany AFAIK
 
#13 ·
Cześć,

Wygląda na to, że jestem jednym z tych, którzy cierpią na ten sam problem.
Mój dealer był dość bezradny.

Czy mówisz, że to 'jednostka sterująca', czy też JEDNOSTKA sterująca (tzn. czy jest ich więcej niż jedna?) i czy ją wymieniłeś (w ramach gwarancji, jak można mieć nadzieję...) i czy rozwiązało to problem? Z góry dziękuję.

Olivier Wery
 
#14 ·
Spróbuję uzyskać więcej szczegółów na temat tego, co dokładnie zawiodło, kiedy odbiorę samochód, ponieważ wciąż czekam na jego odbiór. Ze względu na duże zapotrzebowanie na część lub po prostu trudności w jej zdobyciu, została ona zamówiona z opóźnieniem, więc naprawa zajmie 2 tygodnie, ale wierzę, że to dość prosta naprawa, czas pokaże.
 
#15 ·
Rozmawiałem dzisiaj z moim dealerem i wymienili część, która była zgłaszana jako wadliwa, ale to nie rozwiązało problemu. Kiedy rozmawiałem z nimi po raz pierwszy, czekali na odpowiedź od technicznych "ekspertów" ze Skody UK. Używam terminu ekspert bardzo luźno, ponieważ ich eksperckie rozwiązanie polegało zasadniczo na wyciąganiu części z innego Kodiaqa i wkładaniu ich do mojego, a kiedy coś zadziałało, to właśnie było nie tak.
 
#16 ·
Brzmi to jak radość z otrzymania pierwszego egzemplarza zupełnie nowego modelu samochodu. Brak części zamiennych w kraju, więc trzeba splądrować model z salonu. Musiałem czekać ponad dwa tygodnie na wymianę przedniej szyby po kłótni z dużym, latającym kamieniem. Moja firma ubezpieczeniowa korzysta z Autoglass i naprawdę musiała szukać wysoko i nisko. Wciąż czekam na odpowiedź na moją wiadomość e-mail do dealera. Dobry pojazd, więc nie zrozumcie mnie źle, zwłaszcza że większość błędów powinna zostać naprawiona podczas europejskiej premiery ponad 12 miesięcy temu. Ale uwaga, opinia publiczna jest najlepszym testerem drogowym i majsterkowiczem gadżetów dla każdego nowego modelu samochodu, więc uczciwie mówiąc, Grupa Audi wydaje się nie być inna. Mimo to to wielki krok naprzód od czasów British Leyland!
 
#17 ·
Mam nadzieję, że następnym razem, gdy wezmę swój, nie zacznie nagle znowu działać idealnie - to było denerwujące, zwłaszcza że nie mam żadnego dealera Skody w pobliżu miejsca, w którym mieszkam. Chociaż myślę, że zrobili aktualizację oprogramowania i/lub reset z powodu innego problemu, więc być może działa dobrze przez chwilę, a potem zaczyna się psuć. Co sprawia, że myślę, że bardziej prawdopodobny jest system sterowania niż czujniki...
 
#18 ·
Miałem ten sam problem. Asystent boczny i martwe pole niedostępne. Przyniosłem to do dealera. Musieli zdemontować tylny zderzak, gdzie musieli wymienić elektryczny układ kierowniczy, który musieli zamówić. Samochód był przez 5 dni i otrzymałem samochód zastępczy na ten okres. Wszystko znów działa dobrze
 
#19 ·
Mój samochód jest u dealera od ponad tygodnia i wymienili urządzenie, ale wciąż nie działa, nie wiedzieli, że to znana usterka. Nie mają pojęcia, co robić dalej i nie mają nikogo, kto mógłby na to spojrzeć, ponieważ obaj ich 'specjalistyczni technicy' są chorzy i nie wiedzą, kiedy wrócą.

Zapytałem, czy wiedzą, gdzie jeszcze mógłbym go zabrać, ale powiedziano mi, że nie i że to mój problem, a nie ich. Skoda po raz kolejny pokazała, że nie zasługuje na naszych klientów, ponieważ nie tylko salony nie mają sprzętu, ale ci, którzy go mają, są bezradni. Lubię ten samochód, gdy działa, ale Skoda nie dba o obsługę klienta, więc nigdy ich nie polecę.

Straciłem wszelką nadzieję w Skodzie i jeśli szybko tego nie naprawią, mogą albo wymienić samochód, albo zwolnić mnie z umowy.
 
#21 ·
Philippe72 said:
Zaparkuj swój samochód przed swoim dealerem z dużą kartką: "niesprawny, dealer nie może naprawić" :)

Znajdą rozwiązanie
Twierdzą, że to naprawili, ale wciąż nie odzyskałem samochodu, ponieważ inne części są niedostępne. Tylko 6 tygodni na drobne naprawy blacharskie.

Zmienili jednostkę sterującą, wymienili zarówno radar, jak i system kamer. Dali mi wyjaśnienie dotyczące światła wpadającego do kamery pod złymi kątami, ale nie potrafili wyjaśnić, jak to wpłynęło na wykrywanie martwego pola. Nie sądzę, żeby wiedzieli, jak to naprawili.
 
#22 ·
Mała aktualizacja: nasz działa bez zarzutu prawie w 100% przez kilka miesięcy - nie jestem pewien, czy to dlatego, że w Australii jest teraz zima, czy z jakiego innego powodu, ale od dłuższego czasu nie ma problemów. Potem któregoś dnia losowo znowu je wyłączył, więc jest dość kapryśny. Problem polega na tym, że jeśli nie może konsekwentnie się psuć, znalezienie naprawy będzie jeszcze trudniejsze...
 
#23 ·
Cześć wszystkim, mam Kodiaq Edition, który ma mniej niż tydzień. Kiedy sprawdziłem ustawienia po otrzymaniu go, BSD i RTA były wyłączone w ustawieniach Infotainment. Mogę je zaznaczyć, aby je włączyć i pozostają zaznaczone podczas jazdy samochodem, ale następnym razem, gdy wsiadam, oba są ponownie odznaczone. (Samochód był nieskazitelny po dostarczeniu i nadal jest dość czysty, więc nie jest to problem związany z brudem)

Patrząc na powyższe posty, wydaje się to podobnym problemem, więc czy ktoś miał to odpowiednio rozwiązane?
 
#24 ·
Bawiłem się dzisiaj ustawieniami wspomagania kierowcy i wydaje się, że jeśli RTA jest włączone, a samochód jest wrzucany na wsteczny, na zestawie wskaźników pojawia się komunikat, że BSD i RTA są niedostępne, a obie opcje są następnie odznaczone.

Jeśli po prostu włączę BSD i wrzucę wsteczny, ustawienie pozostaje niezmienione i pozostaje aktywne.

Wygląda więc na to, że to RTA powoduje wyłączenie obu systemów, więc czy ktoś inny z tym problemem miał rozwiązanie? Dzięki
 
G
#25 ·
ballyd said:
Dziś bawiłem się ustawieniami wspomagania kierowcy i wydaje się, że jeśli RTA jest włączone, a samochód zostanie wrzucony na wsteczny, na zestawie wskaźników pojawia się komunikat, że BSD i RTA są niedostępne, a obie opcje są następnie odznaczone.

Jeśli włączę tylko BSD i wrzucę wsteczny, ustawienie pozostaje niezmienione i aktywne.

Wygląda więc na to, że to RTA powoduje wyłączenie obu systemów, więc czy ktoś inny z tym problemem znalazł rozwiązanie? Dzięki
Czy masz zamontowany hak holowniczy?
 
#26 ·
Kenny R said:
ballyd said:
Dziś bawiłem się ustawieniami wspomagania kierowcy i okazuje się, że jeśli RTA jest włączone, a samochód jest wrzucany na wsteczny, na zestawie wskaźników pojawia się komunikat, że BSD i RTA są niedostępne, a obie opcje są następnie odznaczone.

Jeśli po prostu włączę BSD i wrzucę wsteczny, ustawienie pozostaje niezmienione i pozostaje aktywne.

Wygląda więc na to, że to RTA powoduje wyłączenie obu systemów, więc czy ktoś inny z tym problemem miał rozwiązanie? Dzięki
Czy masz zamontowany hak holowniczy?
Nie, tylko standardowa edycja bez dodatków.