Skoda Kodiaq SUV Forum banner

De cruise control ging niet aan

1 reading
22K views 13 replies 9 participants last post by  kdahalliday  
#1 ·
Hallo allemaal.

De afgelopen weken heb ik problemen met mijn Cruise Control.

Af en toe, als ik de auto start, gaat de CC niet aan, zelfs niet als ik de knoppen op de richtingaanwijzerhendel op 'aan' zet. Geen succes, zelfs niet als ik hem op 'annuleren' zet en dan weer op 'aan'.
En er verschijnt niets op het scherm, het toont in plaats daarvan de kilometerstand van mijn auto, terwijl ik normaal gesproken, als het werkt, het CC-pictogram kan zien.

Op andere dagen start ik de auto en is het in orde, ik kan het activeren, geen probleem.

Gewoon heel vreemd.

Heeft iemand anders dit al eerder meegemaakt voordat ik het bij de dealer boek?

Bedankt bij voorbaat!
James

#2 ·
Ervan uitgaande dat je de standaard CC hebt en niet ACC (die een aparte stengel heeft voor de cruise control lager dan de linker richtingaanwijzerstengel), heb je dan geprobeerd om hem op UIT te zetten in plaats van alleen maar te ANNULEREN met behulp van knop A op de afbeelding uit de handleiding hieronder? Hij veert van ANNULEREN terug naar AAN, maar 'klikt' naar UIT en blijft daar als je hem naar rechts duwt.

Als het niet werkt, krijg je dan het kleine cruisesymbool linksonder in het dashboarddisplay met een uitroepteken ernaast? Dat wordt ook vermeld in de handleiding op pagina 239.

Attachments

#3 ·
Hoi vriend, bedankt voor de reactie.
Ik heb standaard cruise control

Ja, ik heb het geprobeerd op 'uit' en dan motor uit, opstarten en naar 'aan' verplaatst - niets.

Het cruise control-symbool verschijnt niet als het niet werkt.

Als het symbool in de onderste hoek wordt weergegeven, werkt alles prima.

Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd, en niets, geen symbool, geen cruise control 😞

Zal dit weekend bij Skoda moeten boeken denk ik.

#4 ·
Hallo.
Er is een andere thread die in principe hetzelfde is.
Controleer of uw claxon werkt, ik denk dat deze niet werkt als de cruise control niet werkt,
ik zie ook wel eens dat de menuknop voor AirCon niet werkt als dit gebeurt.

#5 ·
*Update*

Ben vandaag naar de dealer geweest.
10 minuten later kwam er een man uit en zei dat alles in orde was - de zekering voor de claxon vervangen.

Tot nu toe werkt het (zowel claxon als cruise control).

Eens kijken hoe dit gaat na een paar weken starten/stoppen.

Oh - voor degenen die geïnteresseerd zijn, het was zekering #15 in het motorcompartiment.

#6 ·
James Sportline 2020 said:
*Update*

Ben vandaag naar de dealer geweest.
10 minuten later kwam er een man naar buiten en zei dat alles in orde was - de zekering voor de claxon vervangen.

Tot nu toe werkt het (zowel claxon als cruise control).

Eens kijken hoe dit gaat na een paar weken starten/stoppen.

Oh - voor degenen die geïnteresseerd zijn, het was zekering #15 in het motorcompartiment.
Hoi.

Heeft het vervangen van de zekering het probleem opgelost?

/Mikael

#7 ·
Hallo, ja - tot dusverre goed.

Terwijl de dealers ook vermeldden dat het kan worden veroorzaakt door een lage spanning in de batterij. Wat theoretisch zou kunnen verklaren dat het soms na een korte rit en het opnieuw starten van de auto werkt.

Hoewel het in mijn geval wel op een gesprongen zekering lijkt

Dacht dat dit het vermelden waard was, aangezien het mij werd verteld.

Het allerbeste!

#9 ·
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2020 Superb mklll Sportline Plus. 2.0 TDI 190PS DSG 7 versnellingen. Wat voor mij niet klopt, is - als de claxon niet werkt vanwege een gesprongen zekering, en ik dan de auto uitzet en weer aanzet, en de ACC en claxon werken nu wel, hoe is de zekering dan gesprongen, als hij nu wel werkt...? Een zekering kan zichzelf niet ONTs-springen...

#10 ·
Hoi allemaal.

De laatste paar weken heb ik problemen met mijn Cruise Control.

Af en toe als ik de auto start, gaat de CC niet aan, zelfs niet als ik de knoppen op de richtingaanwijzerhendel op 'aan' zet. Geen succes, zelfs niet als ik hem op 'annuleren' zet en dan weer op 'aan'.
En er verschijnt niets op het scherm, het toont in plaats daarvan de kilometerstand van mijn auto, terwijl ik normaal gesproken, als het werkt, het CC-pictogram kan zien.

Op andere dagen start ik de auto en is het goed, ik kan het activeren, geen probleem.

Gewoon heel vreemd.

Heeft iemand anders dit al eerder meegemaakt voordat ik het bij de dealer boek?

Bedankt bij voorbaat!
James
Precies hetzelfde voor mij - 2020 Editie -
Ik moet stoppen en dan de motor opnieuw starten om het cc-pictogram en de normale werking weer terug te krijgen.
Maakt me gek, want ik haat rijden op de snelweg/hoofdweg zonder.

#11 ·
Dus ik had er afgelopen weekend een vreemde, toen ik naar Cornwall reed naar het huis van mijn schoonmoeder met mijn aanhanger (een kleine 6' x 4' enkelassige) - nadat ik meer dan 2 uur had gereden, kreeg ik twee waarschuwingen die tegelijkertijd verschenen - ACC niet beschikbaar (en een oranje symbool voor cruise control met een uitroepteken) en ook een reeks waarschuwingen die me vertelden dat de aanhangerverlichting niet werkte, met elk op zijn beurt (controleer linker richtingaanwijzer aanhanger, controleer rechter richtingaanwijzer aanhanger, controleer linker remlicht, controleer rechter remlicht, enz.). Dat veroorzaakte vervolgens een oranje lampwaarschuwing onderaan de VC en een oranje driehoek bovenaan.

De waarschuwingen bleven aanhouden tot ik aankwam, maar toen stopte ik de auto, zette hem uit en startte hem opnieuw en alle waarschuwingen verdwenen. Hetzelfde gebeurde de volgende dag toen ik met de aanhanger naar de stortplaats ging. Op de stortplaats merkte ik dat de voorkant van mijn auto behoorlijk bedekt was met zout van de wegen, omdat het 's nachts had gevroren, maar nog steeds nat was, dus er was veel sproei en ik moest regelmatig de ruitensproeiers gebruiken. Startte de auto opnieuw en de problemen waren allemaal weer verdwenen, maar net voordat ik thuiskwam (ongeveer 30 minuten), kwamen dezelfde waarschuwingen voor een derde keer terug, waarbij alle waarschuwingen precies tegelijkertijd werden geactiveerd. Toen ik thuiskwam, pakte ik mijn fles snelle detailer en een doek, veegde het middelste gedeelte van de grill waar de ACC-sensor zit af en voilà, probleem opgelost.

Maar ik kan me in godsnaam niet verklaren waarom de sensor aan de voorkant voor de ACC, die bedekt is met vuil en zout van de weg, ook problemen zou veroorzaken met de aanhangerverlichting. Heeft iemand een theorie over waarom deze gerelateerd zouden zijn en beide (meer dan eens) precies tegelijkertijd zouden verschijnen?

#13 ·
Als er echt geen technische problemen zijn (geluk), is het normaal dat het zich zo gedraagt. Als de wettelijke snelheidsassistentie is ingesteld, wordt de cruise control geannuleerd en wanneer de verkeersborden het toelaten, verhoogt deze de snelheid tot de snelheid die we hebben ingesteld. Ook wanneer het cruise control-teken op het dashboard grijs wordt, is het ook de situatie wanneer de wettelijke snelheid het toelaat, dat ik de cruise control weer moet activeren (ik trek aan de linkerhendel, de onderste, op het stuur. Dit is het geval met mijn Skoda Kodiaq iV. Misschien is het hetzelfde met u, en heeft uw auto geen probleem. Lees de gebruikershandleiding van de auto aandachtig door, alles staat daar duidelijk gepresenteerd.