Hulp nodig van een oudere Kodiaq-bestuurder die in de war raakt van al deze moderne technologie. De foto is van mijn favoriete Virtual Cockpit-indeling, voornamelijk omdat deze de snelheid centraal en groot weergeeft. Linksonder wordt kW weergegeven, waarvan ik aanneem dat het het vermogen van de motor in realtime aangeeft; beperkt daadwerkelijk gebruik, maar interessant om te weten. Linksonder staat de olietemperatuur, wederom interessant maar van beperkt daadwerkelijk gebruik. Daarboven staat echter een afbeelding van de auto met twee groene segmenten links en rechts van de auto. Wat in hemelsnaam vertellen de groene segmenten mij? Ik heb overal gezocht en kan er geen verwijzing naar vinden. Kan iemand mij verlichten? Bedankt bij voorbaat.
Je zou denken dat de online gebruikershandleiding dit zou behandelen, maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik denk dat dat een trend is bij alle autofabrikanten, de online handleidingen lijken veel dingen weg te laten. De online Skoda-handleidingen zijn erg slecht gepresenteerd, ik moet oud worden, want ik geef de voorkeur aan de gedrukte versie.
Ik weet niet zeker wat ze betekenen, want mijn oude Kodiaq had dit niet op de virtuele cockpit, maar van wat ik online kan zien, geven ze de status van de bestuurdersassistentiesystemen aan (rijstrookassistentie en dode hoek etc. Groen is gezond en oranje/rood zijn verschillende niveaus van vermindering.
Het is een vrij slecht systeem, wat ze ook betekenen, als de gebruiker niet weet of niet gemakkelijk kan achterhalen waar ze naar verwijzen.