Skoda Kodiaq SUV Forum banner

KODIAQ iV

4.3K views 10 replies 6 participants last post by  Bear3011  
#1 ·
Hallo allemaal, ik haal volgende week een nieuwe KODIAQ iV op, hij wordt geleverd met een oplaadkabel, maar ik heb thuis ook een 3-pins 'granny'-oplaadkabel. De verkoper vertelt me dat dit niet werkt op de nieuwe KODIAQ iV. Als ik er wat onderzoek naar doe op het net, zie ik dat de 'granny'-lader wel zou moeten werken, wat denken jullie?

#2 ·
Welnu, aangezien een 3-pins 'oma'-lader een optionele extra is op de Kodiaq-configurator als je een 5-zits versie hebt geselecteerd, durf ik te gokken dat het wel zal werken, maar langzaam.
Veel anderen op de markt (Amazon etc.), dus ik denk niet dat er iets speciaals is aan de door Skoda geleverde versie (behalve de 'speciale' prijs!:eek:)
Het laadt slechts met ongeveer 1,3 kW, maar aangezien de Kodiaq PHEV slechts een 25,7 kW batterij heeft, zou het toch het grootste deel van een volledige lading van leeg moeten halen op een behoorlijke nachtlading.
Dit is een screenshot van de Kodiaq-configurator, beschikbaar als optie als je een van de 5-zits versies (SE, SE-L of Sportline) hebt geselecteerd:

#4 ·
Hallo allemaal, ik haal volgende week een nieuwe KODIAQ iV op, hij wordt geleverd met een oplaadkabel, maar ik heb thuis ook een 3-pins 'granny'-oplaadkabel. De verkoper vertelt me dat dit niet werkt op de nieuwe KODIAQ iV. Als ik er wat onderzoek naar doe op het net, zie ik dat de granny-oplader wel zou moeten werken, wat denken jullie?
Ik gebruik 3-pins op mijn nieuwe IV. Ingesteld op 10 A. Wordt niet heet en laadt op met 2,2 kWh. Ik probeerde eerst 13 A, maar toen werd het behoorlijk heet. Heb 1500 mijl gereden zonder problemen.

#5 ·
Ik gebruik 3 pinnen op mijn nieuwe IV. Ingesteld op 10 A. Wordt niet heet en laadt met 2,2 kWh. Ik probeerde eerst 13A, maar het werd behoorlijk heet. Heb 1500 mijl gereden zonder problemen.
Moest je iets speciaals doen met het stopcontact waar de granny charger in wordt gestoken?

Ik merk dat er nu specifieke 13a stopcontacten zijn die beter bestand zijn tegen de hoge stroom gedurende langere periodes.

Ik zou geïnteresseerd zijn als iemand de socket heeft moeten vervangen vanwege problemen?

#6 ·
Hallo allemaal, ik haal volgende week een nieuwe KODIAQ iV op, hij wordt geleverd met een oplaadkabel, maar ik heb thuis ook een 3-pins 'granny' oplaadkabel, de verkoper vertelt me dat deze niet werkt op de nieuwe KODIAQ iV, als ik er wat onderzoek naar doe op het net zie ik dat de granny charger wel zou moeten werken, wat zijn jullie gedachten?
Hoi,

ja, ik haal mijn nieuwe kodiaq iv volgende week vrijdag op. Er zijn me zoveel verschillende dingen verteld door zoveel verschillende mensen dat mijn hoofd duizelt! 😵‍💫 Eindelijk vond ik een man van een bedrijf genaamd tough leads die echt heel behulpzaam was. Ik kocht van hem wat aanvoelt als een zeer hoogwaardige granny-kabel, beter dan sommige Amazon-spullen. Alleen om erachter te komen dat Skoda zegt dat de Kodiak geen oplaadplanner in de software heeft. 😡. Kon het op dit moment niet goedmaken met zijn auto. Niemand lijkt te weten wat goed en wat fout is of wat het wel of niet heeft. Ik ben eerlijk gezegd best nerveus om de levering aan te nemen. De man van tough leads verkoopt wel een timer, maar die kost £70, dus ik wacht tot ik de auto heb en kijk dan of dit klopt over de tijdsplanning of niet. Heeft iemand anders hier een vergelijkbaar probleem gehad of manieren gevonden om de planning in de software van de auto in te stellen, alsjeblieft?

#7 ·
Hoi,

ja, ik haal mijn nieuwe kodiaq iv volgende week vrijdag op. Er zijn me zoveel verschillende dingen verteld door zoveel verschillende mensen dat mijn hoofd duizelt! 😵‍💫 eindelijk een man gevonden van een bedrijf genaamd tough leads die erg behulpzaam was. Ik heb van hem een ​​zeer hoogwaardige granny cable lead gekocht, beter dan sommige dingen van Amazon. Alleen om erachter te komen dat Skoda zegt dat de Kodiak geen oplaadschema in de software heeft. 😡. Kon het op dit moment niet goedmaken met zijn auto. Niemand lijkt te weten wat goed en wat fout is of wat het wel of niet heeft. Ik ben eerlijk gezegd best nerveus om de levering aan te nemen. De man van tough leads verkoopt wel een timer, maar die kost £ 70, dus ik wacht tot ik de auto heb en kijk of dit klopt over het tijdschema of niet. Heeft iemand anders hier? Had een soortgelijk probleem of manieren gevonden om het schema in de software van de auto in te stellen?
Ja, Skoda Kodiaq iV heeft geen oplaadschema, ze hebben beloofd dit al bijna een jaar aan te pakken, zoals je je kunt voorstellen zijn velen hier erg overstuur, mijn vorige Skoda Superb iV had deze functionaliteit en ik dacht geen moment dat de Kodiaq mk 2 het niet zou hebben, als je op het facebook forum Skoda Kodiaq UK kijkt, wordt dit uitvoerig besproken in sommige threads.

#8 ·
Ik ben net lid geworden van de PHEV Kodiaq owners club en ben aan het uitzoeken wat er wel en niet kan met het laadschema. Ik heb een volledig elektrische auto en de Kodiaq, dus ik wil af en toe een 'Granny charge' gebruiken, ik neem aan dat dat gewoon inpluggen en opladen is.

Contact opgenomen met de klantenservice van Skoda, die bevestigt dat het eigenlijk niet kan, maar ik gebruik Ohme om tot 80% op te laden voor een bepaalde tijd. In deze uitwisseling deelden ze onderstaande opmerkingen:

Na controle van de informatie in het systeem, kunnen we zien dat de laadlocatie nog niet beschikbaar is voor het voertuig.

Ongeveer medio juli 2025 wordt de Departure Planner-service echter opnieuw uitgebracht. Helaas is er geen duidelijke bevestiging of deze service zal worden toegevoegd aan voertuigen die vóór de heruitgaveperiode zijn geproduceerd.

Probeer voorlopig de Ohme-lader te gebruiken en als het probleem zich voordoet tijdens het opladen, raden we u aan contact op te nemen met de Ohme-ondersteuning.

Onze excuses voor het gebrek aan informatie van onze kant en we hopen dat de verstrekte details zullen helpen om uw vragen te verduidelijken.

Bedankt bij voorbaat voor uw geduld.

#9 ·
Bedankt @Bear3011

Kunt u mij vertellen hoe u contact hebt opgenomen met de klantenservice? Was het via e-mail?
Ik heb de auto nu 2 dagen en wil ze vragen: “Waar in de app of in het infotainmentsysteem stel je de oplaadschema's in, want ik kan het niet vinden en duidelijk elke auto die moet worden opgeladen, ondersteunt deze functie”
Ik denk dat het een redelijke verwachting is dat de functie beschikbaar is, dus ik wil graag hun antwoord krijgen (en mijn naam toevoegen aan de lijst van ontevreden klanten).

Bedankt

#10 ·
Bedankt @Bear3011

Kunt u mij vertellen hoe u contact hebt opgenomen met de klantenservice? Was het via e-mail?
Ik heb de auto nu 2 dagen en wil ze vragen: “Waar in de app of in het infotainmentsysteem stel je de oplaadschema's in, want ik kan het niet vinden en duidelijk elke auto die moet worden opgeladen, ondersteunt deze functie”
Ik denk dat het een redelijke verwachting is dat de functie beschikbaar is, dus ik wil hun reactie krijgen (en mijn naam toevoegen aan de lijst met ontevreden klanten).

dank u
Ik heb ze gemaild en gebeld, maar geen teken van Skoda die echt iets regelt.